NEJPRODÁVANĚJŠÍ
KONTAKTY
ZBOŽÍ V AKCI
Zjednodušená neboli papírová evidence tržeb je na internetu dost komunikované téma, hlavně co se týče dotazů jak na to. Diskuzím však chybí řešení té základní myšlenky - jde opravdu o nejjednodušší formu evidence tržeb tzv. EET?
Zjednodušená evidence tržeb má určitě výhodu pro lidi, kteří se již nechtějí učit novým věcem, a hlavně si nerozumí s technickými pokroky dnešní doby, zejména pokud se jedná o používání chytrých telefonů nebo dotykových zařízeních, které mají předinstalovanou pokladní aplikaci.
Je ale opravdu jednoduší?
I když to tak na první pohled může vypadat, z našeho pohledu jde o složitější proces registrace a řešení věcí navíc. Připomeňme z našeho článku o offline evidenci tržeb, že je zapotřebí mít nejen do 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí, zejména je však nutné zažádat o používání offline režimu na úřadech včas a mít pro to podstatné odůvodnění. Přesný výčet podmínek najdete v tomto článku (zde bude link). Na vyřízení žádosti má totiž úřad 30 dní a nemusí všem vyhovět. Kolem "jednodušší" formy se ale vztahují další okolnosti. Například nemůžete mít více než 2 zaměstnance a je nutné uvést údaje o provozovnách, v nichž se přijímají evidované tržby apod. S tím tedy také souvisí, že pokud dojde ke změně, je vše potřeba hlásit i z hlediska EET vždy do 15 dnů.
Jak je to s pokladnou v chytrém telefonu nebo zakoupeném zařízení?
Pro využívání pokladní aplikace nebo EET pokladny je taktéž nutné provést některé nezbytné kroky. Jedním z nich je požádat o autentizační údaje přes Daňový portál nebo na úřadě a stažení certifikátů.
Z pohledu běžné evidence tržeb nám tedy vychází, že varianta offline režimu podléhá několika pravidlům a i tak, je stále vaše žádost posuzována. Varianta s použitím pokladní aplikace nebo vysloveně EET pokladny nám tak vychází jako administrativně, a tedy i časově výhodnější varianta.
Vyzkoušet EET aplikaci KASAmax Mobile: