Je opravdu papírová evidence tržeb jednodušší?
Zjednodušená neboli papírová evidence tržeb je na internetu dost komunikované téma, hlavně co se týče dotazů jak na to. Diskuzím však chybí řešení té základní myšlenky - jde opravdu o nejjednodušší formu evidence tržeb tzv. EET?
Zjednodušená evidence tržeb má určitě výhodu pro lidi, kteří se již nechtějí učit novým věcem, a hlavně si nerozumí s technickými pokroky dnešní doby, zejména pokud se jedná o používání chytrých telefonů nebo dotykových zařízeních, které mají předinstalovanou pokladní aplikaci.
Je ale opravdu jednoduší?
I když to tak na první pohled může vypadat, z našeho pohledu jde o složitější proces registrace a řešení věcí navíc. Připomeňme z našeho článku o offline evidenci tržeb, že je zapotřebí mít nejen do 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí, zejména je však nutné zažádat o používání offline režimu na úřadech včas a mít pro to podstatné odůvodnění. Přesný výčet podmínek najdete v tomto článku (zde bude link). Na vyřízení žádosti má totiž úřad 30 dní a nemusí všem vyhovět. Kolem "jednodušší" formy se ale vztahují další okolnosti. Například nemůžete mít více než 2 zaměstnance a je nutné uvést údaje o provozovnách, v nichž se přijímají evidované tržby apod. S tím tedy také souvisí, že pokud dojde ke změně, je vše potřeba hlásit i z hlediska EET vždy do 15 dnů.
Jak je to s pokladnou v chytrém telefonu nebo zakoupeném zařízení?
Pro využívání pokladní aplikace nebo EET pokladny je taktéž nutné provést některé nezbytné kroky. Jedním z nich je požádat o autentizační údaje přes Daňový portál nebo na úřadě a stažení certifikátů.
Z pohledu běžné evidence tržeb nám tedy vychází, že varianta offline režimu podléhá několika pravidlům a i tak, je stále vaše žádost posuzována. Varianta s použitím pokladní aplikace nebo vysloveně EET pokladny nám tak vychází jako administrativně, a tedy i časově výhodnější varianta.
Vyzkoušet EET aplikaci KASAmax Mobile: