- Štítky blogu
- novinky
- platební terminály
- tisk účtenek
- mapa stolů
Co dělat při výpadcích?
Jestliže jste podnikatelem a evidujete své tržby, nezapomeňte, že by se o tom měli dozvědět i vaši zákazníci. Svou provozovnu musíte ze zákona označit cedulkou. Ta sice nemá standardizovaný rozměr či formát, musí však být řádně vidět a být čitelná.
Může se stát, že při evidování dojde ke ztrátě připojení internetu nebo k překročení mezní doby odezvy, a i na tuto situaci zákon myslí. Poplatník je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou zprávou správci daně bezodkladně po pominutí příčiny, nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.
Jak má vypadat správná cedulka evidence tržeb:
1) Správná cedulka musí obsahovat logo etržby a text: "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin".
Vzor:
2) V případě zjednodušeného režimu taktéž logo etrřby a pozměněný text: "Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů".
Vzor:
Informační cedulky oznámení EET ke stažení najdete zde https://www.etrzby.cz/cs/dokumenty
A co dělat, když nastanou komplikace při evidenci tržeb?
Doporučujeme se podívat přímo na oficiální portál EET, kde jsou popsány konkrétní modelové situace. Například:
- Co když nejde internet?
- Co když nebude k dispozici vůbec žádné internetové připojení?
- Co když se přeruší spojení během transakce?
- Co když udělám chybu na pokladně a budu muset provést storno?
- Co když se mi rozbije pokladna, to budu muset zavřít?
Podrobný popis a návod, jak se v daných situacích zachovat, najdete přímo na tomto odkaze https://www.etrzby.cz/cs/co-kdyz-neco-selze.