Tyto webové stránky využívají k poskytování svých služeb soubory cookies. Více informací.

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Naše cena 4 490,00 Kč (172,69 €)
Skladem
Naše cena 7,90 Kč (0,30 €)
Skladem
Naše cena 1 190,00 Kč (45,77 €)
Skladem

KONTAKTY

KASAmax EU s.r.o.
Olomoucká 1159/40, Brno
tel: +420 543 213 776
podpora@kasamax.cz
Obchodní oddělení : 777 677 577
Servis : 734 373 405 a 734 158 603

ZBOŽÍ V AKCI

Naše cena 2 990,00 Kč (115,00 €)
Skladem
Naše cena 1 190,00 Kč (45,77 €)
Skladem
Naše cena 4 990,00 Kč (191,92 €)
Skladem

28. 07. 2017

Jakou společnost pro EET zvolit a nespálit se?

Pokud by jsme chtěli najít více skloňovaný, v médiích i mezi lidmi zmiňovaný či zatracovaný nebo naopak vyzdvihovaný zákon, jenž vyšel v platnost v roce 2016, težko by jsme hledali jiný, než zákon o elektronické evidenci tržeb. Dejme stranou však typickou otázku, zda byl, nebo je tenhle legislativní krok dobrý nebo špatný, oblíbený nebo neoblíbený, potřebný či nepotřebný a podívejme se na problematiku zavedení elektronické evidence tržeb z jiné stránky. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídce společností, které EET zprostředkovávají, či pokladní systémy přímo vyvíjí.

 

 

Zavedením elektronické evidence tržeb nastala zákonná povinnost evidence tržeb pro zhruba 250 – 300 000 podnikatelských subjektů, alespoň co se odhadu ministerstva financí týká. Tento fakt sebou logicky přinesl také vidinu či příležitost k podnikání pro mnoho firem. Do ostrého provozu pak bylo přihlášeno cca 150 000.  Po roce fungování zákona, se však začínají objevovat první náznaky, že ne všechny společnosti dokázaly svým závazkům nejen dostát, ale vůbec na trhu přežít, či se bezproblémově postarat o své klienty. Martin Laštovica – obchodní ředitel společnosti KASAmax řekl: “Podobný vývoj však nastal také v Chorvatsku, kde se počet firem po nasazení EET po čase také zredukoval. Mohli za to především tzv. “narychlo vzniklé” firmy, které neměli do zavedení EET žádné zkušenosti a jejich očekávání bylo často neúměrně nadsazené.” Asi nejčerstvější a v současnosti nejvíce zmiňovaný příklad je společnost EETone, která vyhlásila insolvenci na začátku července 2017. Z udávaných důvodů lze očekávat, že podobné problémy mohou mít i jiné firmy , jež by mohl potkat podobný osud.  Konkurenční boj u EET je totiž veliký a často jím trpí i zavedené a léty prověřené firmy.

Přemýšlejte proto už při nákupu nové pokladny, jakou firmu oslovíte. Víme, že pro zákazníka musí být složité se ve výběru služeb a produktů pokladen a pokladních systémů  sám vyznat, navíc pátrat po původu jednotlivých firem apod. Nabídneme vám ale jednoduchý návod, jak se tak říkajíc nespálit a jak se na trhu s pokladnami a EET orientovat. Předejdete tak problémům a starostem,  například když se vám jednoho dne na webových stránkách poskytovatele EET objeví informace, že firma je v insolvenci, nebo co hůře, že ze dne na den nebudete moci váš systém používat. Buďte při výběru pokladen a poskytovatele EET opatrní a pečliví a řiďte se alespoň těmito  základními pravidly:

  1. Nedívejte se pouze na cenu.

Ano, cena produktu hraje samozřejmě důležitou roli, avšak i zde platí staré známé pravidlo: Nejlevnější neznamená nejlepší. Především začínající nebo tzv. “narychlo” vzniklé firmy, se snaží konkurovat nízkými cenami na úkor klientských služeb, jako je zákaznická podpora, dostupný a rychlý servis, informovanost, spolehlivost, rychlost v případě řešení obtíží, možností reklamace, dopravy apod. Pamatujte, že nákupem pokladny to “nekončí”. Z vlastních zkušeností víme,  jak často se na nás obracejí klienti o pomoc, např. s nastavením pokladny, s nahráním certifikátu od finančního úřadu, nebo radami ohledně EET a pokladních systémů. Tohle všechno by pro zavedenou firmu mělo být samozřejmosti, ale není to však zdaleka pravidlem. Jednoduše řečeno, platí to stejné jako v životě, že výběrem správného partnera si ušetříte v krizových situacích spoustu starostí, nervů, či ještě hůře finančních ztrát.

  1. Podívejte se na firmu trochu více.

Myslete na to, že evidování  tržeb sebou nese především Vaši zákonnou povinnost. V případě jakýchkoliv problémů, či neplnění,  které by vzniklo např. nedodržením smluvních vztahů mezi vámi a firmou, která vám EET zprostředkovává, může mít negativní dopad především na vás a vaše podnikání. V extrémním případě můžete být vystaveni dokonce sankcím ze strany finančního úřadu. Zajímejte se tedy minimálně o původ nebo délku působení daných firem na trhu, jejich historii, dávejte důraz na reference a ohlasy klientů.

  1. Zaměřte se na doplňkové služby

Mnoho lidí se domnívá, že zakoupením pokladního systému jejich starost končí. Bohužel opak je často pravdou.  Vzhledem k tomu, že pokladní systém je dnes více než pokladničkou sofistikovaným IT systémem, se dá předpokládat, že ne každý uživatel pokladny si sám poradí se všemi situacemi, jež mohou při užívání pokladen nastat. Od nastavení certifikátu, po aktualizace systému až po opravy softwaru či hardwaru v případě poruchy. Zaměřte se proto na doplňkové služby pro klienty, jako je zákaznická podpora, dostupnost servisu, reklamace, rychlost dodání, apod. Věřte nám, že pro kvalitní společnost jsou tyhle služby dnes naprostou samozřejmostí a často vám o ní napoví¨více, než např. vzhled webových stránek. Kvalitní klientské služby by pro tu “správnou” společnost měli být a jsou prioritou.

  1. Forma komunikace také napoví.

Odpoví vám firma obratem? Můžete se bez problémů spojit se zákaznickou podporou? Nečekáte na odpověď při dotazech nebo problémech hodiny nebo dny? Komunikuje s vámi firma v případě řešení potíží? I tohle jsou ukazatelé, které vám mohou napovědět, zda jste tak říkajíc “v těch správných rukou”.

  1. Pozor na skryté informace a poplatky

Taky se vám stalo, že vás některá z firem nalákala na levný pokladní systém, ale při nákupu v e-shopu jste při dokončení objednávky nalezli cenu naprosto jinou? Ať už z důvodů skrytých měsíčních poplatků nebo jiných? Ano, nic příjemného. Pamatujte, že solidní společnost nemá potřebu skrývat jakékoliv informace, či je nějakým způsobem zkreslovat a uvádět tak zákazníka v omyl ve svůj prospěch.

Budeme rádi, pokud vám naše rady pomohou lépe se orientovat na trhu pokladních systémů
a firem, jenž EET zprostředkovávají. Přejeme správnou ruku při vašem výběru a dobrou
volbu.