Tyto webové stránky využívají k poskytování svých služeb soubory cookies. Více informací.

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

Naše cena 4 490,00 Kč (172,69 €)
Skladem
Naše cena 24,90 Kč (0,96 €)
Skladem
Naše cena 2 380,00 Kč (91,53 €)
Skladem

KONTAKTY

KASAmax EU s.r.o.
Olomoucká 1159/40, Brno
tel: +420 543 213 776
podpora@kasamax.cz
Obchodní oddělení : 777 677 577
Servis : 734 373 405 a 734 158 603

ZBOŽÍ V AKCI

Naše cena 4 490,00 Kč (172,69 €)
Skladem
Naše cena 2 990,00 Kč (115,00 €)
Skladem
Naše cena 1 190,00 Kč (45,77 €)
Skladem

23. 05. 2017

„Erekce“ finanční správy měkne

Dne 16.5. 2017 vydala Finanční správa na základě analýzy dosavadního průběhu zavádění EET druhou aktualizovanou verzi metodiky k EET. Veškeré předchozí úpravy měly podobu pouze minoritních úprav za účelem především odstranění nejasností, odhalených při nutnosti aplikovat zákonné normy v reálném provozu. Současná aktualizace metodiky však představuje celou řadu naprosto zásadních změn či určujících informací, jenž by rozhodně neměly uniknout pozornosti žádného podnikatele.

 

 

1) Limit určující povinnost elektronické evidence tržeb pro neziskové organizace (spolky, obecně prospěšné společnosti, apod.) byl navýšen ze 175.000,- Kč na 300.000,- Kč ročních tržeb. Ty zároveň nesmí překročit 5% celkových příjmů, ovšem nově ještě ani samotná hranice přesně 5% povinnosti evidence nepodléhá.

2) Při nabíjení a čerpání kreditu u různých poplatníků daně nejsou tito již povinni uvádět v datových zprávách celkovou částku plateb.

3) Povinnost elektronické evidence tržeb neplatí při vkladu hotovosti přímo na účet poplatníka.

4) Elektronické evidenci tržeb nepodléhají platby prostřednictvím platební brány, která přesměruje zákazníka do jeho internetového bankovnictví, kde teprve uskuteční samotnou transakci.

5) Elektronické evidenci tržeb nepodléhají pokuty udělené v rámci dopravních prostředků.

6) Povinnosti elektronické evidence tržeb nepodléhají platby uskutečněné pro poplatníka prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dobírka), pakliže tento provozovatel utržené peníze převede přímo na bankovní účet poplatníka.

7) Spropitné poskytované zákazníky v restauračních zařízeních není předmětem DPH a o povinnosti jeho zahrnutí do elektronické evidence tržeb rozhoduje fakt, zda je daný obnos příjmem zaměstnance (neeviduje se), či zaměstnavatele (eviduje se).

8) Vydání účtenky v elektronické formě je podmíněno souhlasem zákazníka, nikoliv absencí vyjádření jeho nesouhlasu s tímto postupem.

9) Informační povinnost zakotvená v zákoně o evidenci tržeb platí pouze pro internetové stránky, jejichž prostřednictvím je nabízeno zboží nebo služby a lze jejich prostřednictvím uskutečnit evidovanou tržbu, nikoliv pro ty, které slouží toliko jako prezentace.

10) V rámci tzv. minoritních plateb se nově posuzují platby přijaté poplatníkem v rámci jedné provozovny, ovšem mimo vyloučených tržeb dle § 12, resp. § 36 ZoET.

Z uvedeného je znatelné, že zákon o evidenci tržeb nebyl vydán jako právě bezchybná norma, avšak mělo by dojít k její postupné stabilizaci v právním řádu. Věříme, že spolehlivé partnerství mezi podnikatel a jeho poskytovatelem pokladního řešení zároveň může mít pozitivní vliv na schopnost adaptace průběžných změn i zmírnění nežádoucích dopadů. Situaci proto bedlivě i pro Vás neustále sledujeme.